lördag, februari 25, 2006

Vid 150 grader fungerar stömmen...



Dagen började med att jag typ sov över den planerade pudelpromenaden, men pudelns matte ringde och frågade vart vi tagit vägen. Upp som en raket, på med kläderna och tog E med i bara farten. Något som visade sig vara något påfrestande. När vi var så långt borta som möjligt (typ) blev hon tvärkinkig och ville definitivt inte vara i vagnen, vilket innebar att jag fick bära henne en bit (hon börjar bli tung..). Som tur var gick det hela över och vi bar iväg inåt stan med hundar och barn. Pudeln däremot tycker att det är väldigt intressant med andra hundar och det visar han genom att skälla och hoppa två meter upp i luften. Jag kan lugnt säga att det märktes när vi kom. Lägg där till att E kom med några illvrål med jämna mellanrum… (vad gör man inte för lite uppmärksamhet?) Pudelns matte och jag bestämde oss för att köpa oss en varsin kanelbulle och gå och gömma oss på hennes trafikskola där hon har införskaffat en äkta Espresso maskin! Sen fyra timmar senare från att vi gick hemifrån kom vi tillbaka och då var vi efterlängtade! (Härligt!). Samt mycket trötta alla tre, hund, barn och jag, vilket innebar att vi tog oss en sovstund hela gänget.

Efter denna stund var det dags att ta itu med vad som skulle förtäras till kvällen. Lasagne kom på förslag och så fick det bli! När lasagnen var lagad och alla kökslådor som var inom räckhåll, var länsade av E, knäpptes ugnen av. Det är nu DET händer, strömmen går… men bara lite i taget, som en dimmer, typ eftersom jag började med att skruva ner värmen på ugnen… vid 150 blir det kolsvart i lägenheten.. Hur som bestämmer vi oss för att ha en riktigt romantisk afton med levande ljus innan vi tar itu med problemet, gott och mysigt var det i alla fall. Alla säkringar fungerade vid koll. Ett samtal till vad som visade sig vara Securitas gjordes och inom en timme var en skrattande, jourhavande elektriker här och ryckte på axlarna och sa – det här området är känt för sånt här, har ni inte blivit drabbade tidligare? Han ner i källaren och gjorde något och allt lyser och glimmar utan att ugnen behöver vara över 150 grader…

Dagens goda gärning ? Hum… tog hand om pudeln när pudeln matte var inne på diverse affärer. Om det är en god gärning eller bara för att kunna få samma service sen, vet jag inte…. Men jag var i alla fall trevlig och artig mot ett gäng överförfriskade herrar vid systembolaget och berättade allt om sprättar och pudlar som jag vet…

Ny dag imorgon, nya äventyr!

Inga kommentarer: