måndag, februari 20, 2006

En början...

Efter att ha blivit inspiterad av M så har jag haft tankar på att blogga jag med, nu sitter jag här. Vad ska jag skriva om och framför allt varför? Vem är intresserad? Nåja... om inte annat så har jag något att göra när jag inte har något att göra, vilket faktiskt händer ibland... Trot eller ej, men det inträffar. Som småbarnsmamma och hundägare finns det mycket man kan sysselsätta sig med. Det är alltid mat, blöjbyte, fullfart i 130 eller sovtime på G med lilla E. Någonstans däremellan så ska sprättern ut, helst på flera timmars promenad och lek, det är tur att han har en pudelkompis som han är bästa polare med… Men jag är lycklig som har denhär underbara familjen. När jag tänker tillbaka på hur mitt liv har varit så inser jag att det är så här det ska vara, visst har jag varit lycklig förut, men inte så här.. det här är livet! Visst både jag och mannen saknar jobb, men vad gör det när vi är lyckliga. Jag vet det låter nästan patetiskt, men så är det! Ibland tänker jag på att någon gång måste det komma något bakslag. Visst går det lite trögt med ekonomin, men va f..n det handlar om pengar, så länge vi har tak över huvudet och är mätta så varför gnälla?
Hur ser då en dag ut i mitt liv? Vaknar när E vaknar, vilket innebär runt 08.00. Mannen och jag turas om att gå upp med henne. När jag går upp med henne brukar jag börja med en dusch medan E sitter så snällt och leker med sina plastfiskar och grodor. Därefter följer påklädningsritualen… för egen del är det väl inte så svårt men E tycker att det här med att klä på sig är URtråkigt.. skrik och gnäll men med allehanda leksaker ordnar sig det alltid! Nu är det dags för gröt för E och fruktsallad för mig… (det var det här med vikten, suck..) Därefter brukar det vara dags att väcka mannen i huset för att han ska ta över E`s upptäcksfärder.. Fjärrkontrollerna och blomkrukorna är visst väldigt intressanta när man är 11 månader. Det är nu hunden börjar röra på sig och tycker att han vill ha mat och rastning så på med kläderna och ut i ca 45 min. När vi kommer in börjar är det hög tid att hitta på något…. Handla, promenad, pulkaåkning, fika på stan, Internet (om E sover) eller varför inte städa, det är konstigt vad skitigt det kan bli när man har hund. Och vips har förmiddagen gått och det är dags för lunch. Därefter brukar vi försöka få E att sova och oftast sover hon i 11/2 timme och därefter var det dags att ta sig ut igen och roa sig med något av ovanstående. Hemma och inne igen brukar det vara gott med lite kaffe och någon eftermiddagssåpa (jag skäms att erkänna det) och däremellan hänga med i E`s framfart, vilket kan vara ganska svårt, hon är snabb och full i sjutton…. Häpp sen var det läge för att börja fundera över kvällsmaten och när den är avklarad brukar det vara dags för sprätten och pudeln att leka av sig och busa med sina mattar i ca en timme. Hemma och inne. Under denna tid har mannen och E diskat och badat och ibland har E även somnat om inte brukar jag ta över nattingsritualen. Därefter så kan jag välja att titta på tv, surfa eller läsa… gissa vad jag gör nu? ;-)
Idag tillbringades förmiddagen med ett besök hos optikern, nya linser har provats ut som jag kan ha dygnet runt, det är revolution att kunna se vad klockan är när man vaknar mitt i natten!! Därefter tog jag med E på fika med M, en härlig varm macka blidde det för min del, mums! Det tycke E med, hon mumsade och mumsade, men blev tillsist väldigt trött så det var bara att gå hem och försöka få henne att sova. Men hemma och tankad med mat var hon en riktig ”piggråtta” så glöm det här med att sova, men sen somnade hon tydligen som en klubbad säl när jag och sprätten var på promenad. Sen då? Jo inspirerad av M så gör jag ett försök med bloggandet, få se hur det går!

Inga kommentarer: