fredag, februari 24, 2006

Mer om mig..

Här finns lite frågor och svar om mig. Fräckt snott från M. http://vimsig.com/ men jag är övertygad om att hon ger mig sitt godkännande... (hoppas jag) hon är trots allt min inspirationskälla till detta bloggande!

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa?
Nää.
Vilken årstid tycker du bäst om?Sommaren.
Brukar du sjunga i duschen?
Nää…
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv?
Sport vad är det?? Måste väl bli bandy… Fast det har ju blivit lite rodel med på senaste tiden…
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Ja, annars skulle jag inte vara där jag är idag!
Vad är viktigast för dig?
Min familj.
Laddar du hem musik och film från internet?
Har gjort, för länge sedan och nu raderat allt.. (säger vi)
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Köpa hus, gifta mig, resa.. Men då behövs det fler miljoner…
Vad är det bästa med julafton?
Kalle Anka
Tänker du mycket på ditt utseende?
I perioder, det går alla fall inte att göra så mycket åt det..
Vad får dig att slappna av?
Titta på E och när C masserar mig
Är du skyldig någon pengar?
Nix, inte i dagsläget…
Är du mörkrädd?
Nej
Tycker du matte är svårt?
Få se... matte det är sånt med siffror, ja det är svårt, det ger mig huvudvärk.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
Nej, men det är skillnad
Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling?
Pengar eller en resa
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon?
Runt 8 eller vid 9.30 beroende på om jag går upp med E eller inte.
Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen?
Nej. Det räcker med att jag kan gå på krogen utan att lukta askkopp numera.
Hur många gånger har du fuskat på ett prov?
Har aldrig fuskat, fast många mail mellan kursare har det blivit på hemtentor men om det är fusk vet jag inte..
Hur länge varade ditt längsta förhållande?
Sju år
Har du piercing?
Öronen, räknas det som piercing? ”på den gamla goda tiden hette det rätt och slätt hål i öronen)
Vart skulle du helst vilja ha piercing?
Jag har funderat på naveln men det kommer nog aldrig att inträffa.
Bråkar du och dina syskon ofta?
Ööh nej. Har inga…
Vem är den viktigaste personen i ditt liv?
Min familj!
Läser du ofta böcker?
Ja, det finns alltid minst två på G.
Vad föredrar du för sorts filmer?
Alla möjliga och omöjliga, gärna lite udda
Vad slösar du mest pengar på?
Slösar? Med vilka pengar???
Vill du gifta dig?
Nu mera, JA!
Vill du ha barn?
Har ett, vill minst ha ett till!
Låser du toalettdörren även om du är ensam hemma?
Nej.
Vilka länder har du varit i?
Finland, Norge, Danmark, Spanien, Italien, Grekland, Marocko, Tunisien, Etiopien
Vilka ställen har du bott på?
Sandviken, Knivsta, Uppsala, Sandviken, Falun
Vilka husdjur har du haft innan?
Innan vadå?Damråttorna? Har nu hund. Har tidigare haft en tax, marsvin och en eremitkräfta (som slutade sin tillvaro som byggsats…)
Solar du ofta?
På sommaren så offta jag har möjlighet och solen skiner, solarium väldigt sällan
Är du bra på att laga mat?
Bra och bra, det beror på, inspiration, hur hungrig jag/vi är och om det ska vara flott..
Var badar du helst?
Spelar ingen roll, bara jag får bada!
Vad dricker du för alkohol?
Vin, whiskey, drinkar
Vilka djur är du mest rädd för?
Spindlar men det börjar avta så smått…
Vilken musikstil tycker du bäst om?
Säger bara U2 sen får man själv kategorisera in dem i bästa fack.
Vilka språk kan du?
Svenska och engelska.
Har du någon gång skadat dig allvarligt?
Hum.. har en del ärr sedan barndommen…
Vilken kändis är hetast?
Bono är alltid het!
Gillar du att dansa?
Jajje men!
Är du flygrädd?
Nix!
Vad tycker du om rökförbudet på krogen?
Äntligen!
Hur vig är du?
Kan fortfarande bita mig i stortån
Vad dricker du helst när du är törstig?
Rumstempererat vatten
Vilken är din favoritglass?
Texas Pecan
Tror du på ett liv efter döden?
Det visar sig
Vilket kaffe sörplar du helst?
På Café Latte. Hemma Löfbergs rättvisemärkta.
Vilket mobilmärke föredrar du?
SonyEricsson
Vad har du för personlighet?
Kan inte någon annan svara på det?
Tycker du om sushi?
Nja..
Tror du på livslång kärlek?
Ja!
Vad äter du helst när du ser på film?
Popcorn
Lever dina föräldrar tillsammans?
Ja
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport?
Någon form av självförsvar…
Har du tandläkarskräck?
Börjar väl nästa få efter det senaste halvåret… ca 10 besök som slutade med att tandeländet drogs ut. (som sen blev en inflammation i käkbenet.. numera ok!!)
Vad heter du i mellannamn?
Mellannamn har jag inget (än) men två förnamn.. Ylva, Signe
Har du någongång haft självmordstankar?
Ja.
Är du en morgon eller kvällsmänniska?
Olika, går i perioder men jag har inga problem att gå upp på morgonen.
Vilken hårfärg har du naturellt?Brun
Biter du på naglarna?
Nej.
Är du beroende av något?
Min familj.
Hur ofta motionerar du?
Ca två timmars promenad med hunden varje dag, sen brukar det bli något pass på friskis å svettis i veckan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va roligt att du bloggar! Det känns som jag får vara med fast jag e långt borta! Jag bloggar ju på ett sätt också, men i resedagboken! Saknar er! Läsa bloggen känns bra när d inte blir så tätt mellan samtalen! Jag flyttar idag, vet inte hur d blir me internet men jag får väl sätta mig på internetcafé om inte annat!
Kramar till er alla!

Anonym sa...

*s* Det är kul att vara inspirationskälla tycker jag! Då är jag iaf lite till nytta... *ler* Du är länkad från min sida förresten.