torsdag, februari 23, 2006

Feber och jobbsökande


Ibland är det nästan lite prövande att vara småbarnsförälder.. Speciellt när barnet har hosta och feber och vägrar sova, utan hoppar jämfota i sängen klockan ett på natten.. (tilläggas ska att barnet sover som en liten gris normalt i ca 12 timmar varje natt, så vi är väldigt bortskämda och har varit sen den dag hon föddes). Men vi valde att se det som ett gott tecken det här med hoppandet, då kan hon trots febern inte vara allt för sjuk!

Annars så letar jag med ljus och lykta efter ett jobb. Jag har visserligen varit på en anställningsintervju för en månad sedan men eftersom att de inte har hört av sig så antar jag att jag inte fick jobbet, synd för det var verkligen drömjobbet för mig. Förvisso innebar det hela att vi skulle ha fått packat ihop våra tillhörigheter och flyttat trettio mil söder ut men det hade det varit värt! Det var mina ämnen som var aktuella med enbart elever vid hotell och restaurangprogrammet, det program jag själv gick som gymnasieelev plus att detta program har ett utbyte med en skola i Tanzania. Själv har jag varit i Etiopien så jag tycker att jag var klippt och skuren för jobbet men det gick väl åt skogen pga. det här med undervisningserfarenhet… som jag i stort set har noll i (om jag inte räknar in praktiken). Eftersom det här var första jobbet jag sökte och jag blev kallad på intervju är jag nöjd och glad ändå! Jag är en stor erfarenhet rikare! Nu håller jag på att knopar ihop en ansökan till en skola i Stockholm, om jag vill bo där är en annan femma men svärföräldrarna lär bli glada om vi skulle flytta dit!
Annars är det faktiskt lite knapert med jobb just nu. Jag hade inbillat mig när jag började läsa vid högskolan att det inte skulle vara några problem, något som alla ”prognoser” även säger men än så länge ser det lite magert ut på marknaden. Jag får väl säga till mig själv som jag har sagt till mina vänner – lugn, veckan innan terminen börjar så hör de av sig, en efter en. (och de har de visst gjort).

Häromdagen var vi ut i det underbara solskenet och bara njöt. Lilltjejen i pulka och sprätten hoppandes bredvid glad som en….. sprätter! Bildbeviset finns här ovan..

Inga kommentarer: