söndag, februari 26, 2006

Söndag -Vilodag!

Då sitter man här över en stor kopp kvällste och funderar över dagen som varit. Jag kan alltid jubla över att OS är över och jag får ha tv`n ifred igen… men så illa har det inte varit, det är väl något eftermiddags City akuten jag har missat men det gör jag med jämna mellan rum ändå och överlever utan problem. Visserligen var jag mäkta förgrymmad i onsdags när det inte var något nytt avsnitt av Lost, morr och fräs! Men det berodde snarare på någon knäpp planerare än på att min älskade sambo satt framför tv`n …
Dagen började med pudel och sprätter promenad i skogen, jobbigt att gå och pulsa i snön/halvskaren. Ett tag var det fem hundar som härjade runt bland granarna, två sprättrar, en pudel, en schäfer och en lurvig sak. Roligt hade dom i alla fall. Min lilla kille (lilla och lilla…) hittade även ett gammalt gäddhuvud som han for om kring med och slängde och rullade sig på, gissa om han luktar gott nu…. Hur som blev han alldeles slut och tyckte att det var en väldigt dum ide att gå ut igen och gå runt den lilla pölen här i byn senare på eftermiddagen men eftersom han var trött var han väldigt lydig och jag kunde ha honom lös hela tiden. Det kunde jag aldrig föreställa mig för ett år sedan, nu mer är det bara köksbänken och köksbordet som är intressant….
Annars känns det som att det är någon förkylning på G så det kommer att bli ett tidigt besök av John Blund..

Inga kommentarer: