tisdag, februari 28, 2006

Hostmedicin - blä!

Det här har varit en sån där dag som inte har varit värst speciell. Det blev ett besök vid bvc på förmiddagen, det lyssnades på lungor och stacks i litet finger, samt ställdes en massa frågor till mig som mamma (det lite svårt att få svar från E, även om det kommer några rena mamma och pappa nu!). Det frågades om varenda liten prick som fanns noterad i papperen och undrade hur det var nu tills vi kom till det väsentliga… hostan. Sen fick vi så vackert gå till apoteket och hämta hostmedicin.
Sen när vi kom hem och skulle ta denna inskaffade dunderkur blev det livat på den lilla fröken, tydligt är att det inte smakar gott. Skrik, tårar och ålande och två svettiga föräldrar blev resultatet. Efter detta styrkeprov var jag och pappan väl värda årets semla. På med alla kläder och iväg till första bästa konditori med mellanlandningar vid lampaffär (det gick några lampor vid lördagens elfel) och livsmedelsaffär. Efter denna tur var det äntligen dags att avnjuta semlan med en kopp starkt kaffe. Sedan har dagen tillbringats inne med att springa efter E och laga köttfärsgryta.

Det har även kommit ett mail från det lokala bostadsbolaget, där vi är erbjudna att hyra en annan större härlig lägenhet i ett jättemysigt område, bra för både hund och barn och det är nu de gråa håren börjar komma…. Ska vi vara kvar i den här stan? Får vi några jobb här? Vill vi vara kvar? Det vi vet med säkerhet är att vi verkligen vill flytta från den här lägenheten och det är så snabbt som möjligt. Men om vi flyttar till Stockholm där vi båda har sökt jobb, hur jobbigt blir det inte att flytta igen.. Sen var det ju det här att E nu har fått den barnomsorg vi önskade och där kan hon fortsätta även om vi flyttar inom denna stad… Suck! Ibland vill jag bara gå och gömma mig, det är inte lätt att bli vuxen och få ansvar…

I övrigt så fick jag ett sms idag från K och vi bestämde att imorgon kväll ska vi chatta, det har varit lite dåligt med det sen hon drog iväg utomlands, ska bli spännande att få höra lite mera än det jag hittills har läst mig till. Visserligen gjorde vi ett tappert försök att talas vid via Skype, för någon vecka sedan. Men K lyckades ringa mitt under herrarnas dubbel rodel (OS) så jag kände ett visst ansvar för att hålla ett öga på en livlig liten E medan C satt och drömde sig tillbaka…(den dagens goda gärning?) Vilket innebar att det var lite svårt att ha ett något sånär fungerande samtal med K. Jag kommer att vänta spänt vid min dator imorgon!
Jag har även lovat M att baka chokladkaka, hon verkar gilla den… Så morgondagen får ägnas åt att inhandla ingredienser och baka innan K dyker upp på nätet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så söt!! Mitt krossade hjärta kan bäddas in i choklad. Det fungerar som stötdämpning när det annars är lite ömtåligt vet du. *kramar hårt*

Anonym sa...

Jag vill ocksa ha chokladkaka!! Men jag nojer mig m ett samtal! Jag ska rymma hemifran fran svenskarna och prata me dig vannen! Jag forsoker dyka upp vid 20, har for mig att du lagt barn etc vid den tiden, fast... d kanske e Lost da :/... Vi ses i alla fall ikvall! Ser framemot det! Kramisar K.