fredag, mars 03, 2006

Det händer saker....

Det är en intressant blandning av tidningar som ligger på mitt rumsbord, Populär historia, Ordfront och Amelia…

I populär historia får jag veta allt om rekordåret 1967, när Sveriges framtid var som ljusast, som underrubriken lyder.. När man hade noll koll om man inte hade sett Hylands hörna, - det måste ha varit underbart, endast en kanal som alla refererade till!

Ordfront har ett härligt omslag med Dolly Parton och intressant USA-special… läs och ”njut” säger jag bara…….. Ordfront har även en intressant artikel om Feminismen och huruvida denna har råkat ut för en kris eller inte, denna artikel borde nå fler i samhället, helst de som fastnat i ”män är djur debatten” så leta upp senaste numret av Ordfront!

Även Amelia har en artikel om feminism (det närmar sig den 8 mars och vad är då inte lämpligt att skriva om… ) och delat in denna i olika sätt att se på den. Vänster – respektive högerfeminist, Kristfeminist, Queerfeminist, Fifeminist och Liberalfeminist – intressant blandning och intressanta åsikter men på en alltför ytlignivå, men det behövs väl någon form av högskolelitteratur för att reda ut allt.. och fullt så djupa är inte redaktionen på Amelia även om det faktiskt görs ett gott försök här. Varför jag kommer hem med Amelia vet jag egentligen inte, jag blir alltid uppretad över något ytligt men det är väl det att annars skulle jag inte ha någon koll på sådana där livsviktiga saker som smink, kläder, horoskop, hårtoning och resteman, som denna gång handlar om USA. – Vänta nu… Ordfront har reportage om denna del av världen.. Populär historia har en artikel om New Orleans och så Amelia – HJÄLP jag blir hjärntvättad… Fast Ordfront fungerar som en motpol som tur är!

För att återkomma till resteman, tittade på Packat och klart härom dagen. Vi bestämde oss för att åka till Zanzibar, jag har visserligen ”alltid” kunna tänka mig att åka dit nu blev även C övertygad! Fast först ska vi åka transibiriska järnvägen och sedan ta oss en promenad på kinesiska muren!

Nu har det hänt, från total ångest över C dåliga föräldrapenning, som skulle innebära bankrutt, till halvpanik på 12 timmar… C har fått jobb… i Stockholm.. och ska börja snart…. Och det är ju SÅ lätt att få tag på bostad i dendär delen av Sverige! Men vi är välkomna att bo hos svärföräldrarna tills vi hittar något sen ska det läggas till att vi har tre månaders uppsägning på råttboet vi bor i nu, så det går ju alltid att titta på dessa spännande men oinspirerande tapeter ett tag till om man vill det. Men vi har sagt upp råttboet idag. Egentligen kan jag väl säga att vi är bostadslösa, spännande erfarenhet!

Inte hör vi i familjen till dem i samhället som kommer att få Tamiflu om det skulle bli pandemi av fågelinfluensan… Helt klart är att vi inte passar in någonstans, suck! I övrigt har vi blivit något piggare än de senaste dagarna, däremot har det inte hänt speciellt mycket. Fast jag har hunnit med en god gärning, att ge min kusin två kassar mammakläder!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får säga grattis till C för jobbet. Inte för att jag har nån aning om hur jag ska överleva utan er här men... *ler* Fast Stockholm är bättre än det förra alternativet. Närmare, plus att jag väl ska hälsa på pappa där nere också och då kan jag ju hälsa på. Låter inte det bra? *kram*