söndag, mars 05, 2006

Uppenbarelse!


Idag fyller J år, grattis! Hade hon inte fyllt år för två år sedan, hade hon inte haft partaj och parajet hade inte fortsatt på kåren.. och då hade inte den underbaraste mannen i världen uppenbarat sig. Uppenbarade sig var precis vad han gjorde, när jag såg honom för första gången stod han under en strålkastare så det såg ut som en gloria runt om honom, lägg där till att han hade några sportfånar till kompisar som stod på knä och tillbad honom… C -”rodelguden”. Så J`s födelsedag kommer jag alltid att minnas! Likaså kommer jag att minnas C och min ettårsdag, den fick jag fira på förlossningen med havandeskapsförgiftning. Jag åkte till akuten med en riktigt ruskig huvudvärk där placerar de mig i en rullstol (i värsta filmstil) och rullar upp mig till förlossningen. Jag som trodde att jag skulle bli hemskickad med en huvudvärkstablett blev istället inskriven och fick spendera resten av graviditeten där, med vissa permissioner.. Då kan man tycka att vi skulle fira ordentligt i år, men då bestämmer sig lilla E att det är dags att ha feber igen… och vill bara vara i famnen hos någon av oss men det gör inget, vi sitter här och bara myser av varandra hela gänget!

Helgen har förövrigt bjussat på en massa promenader med en sprätter och en pudel i en massa snö. Slapp och städning… missade att K var online hade behövt chatta lite och planera upp sommaren, nu när hon kommer att få oss inpå knutarna, då ska hon allt få arbeta för att få ha titeln Tant till E! (Här kör vi inte med något tjafs med gudmor utan här är det Tant som gäller!)

Jag måste återkomma till det här tramset med försäkringskassan. Jag går liksom och irriterar mig mer och mer på det här och har börjat tänka vidare, inte bara på vår lilla familj. Sen läser jag i tidningen att unga killar är mer positiva till att ta ut sin del av föräldraledigheten. Bra! Kanon! Men vänta bara tills försäkringskassan lägger sig i! Det är då det går åt skogen för vissa, suck! Det intressanta är att i tidningen påstås det att det är arbetsgivarna som motarbetar fäderna – Jo tjena! Inte alltid! Sen tänker jag ändå på hur jävla lyckligt lottade vi är i det här landet som har det här systemet och vad det faktiskt ger. Sen att vi är bortskämda och anpassar oss till det livet får vi väl stå för själva, när vi börjar gnälla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va roligt att få bli en användbar tant också!! Det ser jag framemot! Känner mig lite avlägsen nu... men jag kommer hem och det med glädje att ha er närmare inpå! :) Fast å andra sidan vet man ju aldrig... kanske blir kvar här... hihi... ;)
Kram på er i snöyran! Tant K.