onsdag, mars 08, 2006

Det är jobbigt att vara hund...


Så här ser det ut i soffan när vi kommer upp på morgonen, visst ser det härligt ut!

Nu har vi börjat med att röja på balkongen, bort med döda blommor, kvarglömda äpplen, allt som ska till sortering i en hög, samt skaffat ett semesterboende för balkongbordet och blomlådan. Så då var det bara och flytta…. Nee det är bara LITE till som ska fixas. Jag har även utlokaliserat ett gäng ljuslyktor till M. Är det någon som vill ha några gamla svagdricksflaskor? Om inte åker du ut nu! De har varit med alldeles för många flyttar nu, fast de ger någon form av nostalgikänsla men för närvarande ger de mer nysningar pga. allt damm de samlar. Eller är det någon som vill ha en svart ljusstake inköp på indiska? Sen är jag i behov av ett tips vad jag ska göra med mina Ordfront tidningar, de är omsorgsfullt sparade sen några år tillbaka vilket innebär att de börjar ta plats…. och det känns så hemskt och slänga dem (jag inbillar mig nämligen att någon gång så kommer jag att ha användning för dem tex. inspiration i jobbet…) Samma är det med Populär historia.. ett litet jobb med litet arbetskontor där de kunde förvaras vore toppen så jag arbetar på det… sökte jobb i Stockholm i går, bara att hålla tummarna.

Dagen har annars ägnats åt tvätt, det finns mycket som behöver tvättas innan man flyttar, mattor, filtar, soff och fåtölj överdrag, bara man börjar så kommer man på mer.. Löjligt hur man är egentligen, vill ha saker och ting rena, även om de ska magasineras - lustigt. Sen har H varit hit på en fika, fika och fika, kaffe och kanelbulle var vad som erbjöds. Fast sprätten var ovanlig busig och intresserad av honom, känner väl att det inte är någon hundmänniska (Hi,Hi) Sprätten hoppade och hade sig samt var ovanligt intresserad av kanelbullarna. H tror nog inte att sprätten har lugnat ner sig.. Efter fikat bar det av på pudel och sprätter promenad för min del, bäst att dom får busa in i det sista.. Inte har jag hunnit med att baka någon chokladkaka till M heller men jag har 2 veckor på mig, annars får hon masa sig hit på E`s födelsedag så får hon både det ena och det andra. Imorgon ska vi förresten åka till Stockholm och kolla in den lilla lägenheten och titta vad vi får plats med och inte. Samt om det huvudtaget går för en barnfamilj med hund att bo i en etta, fast självklart går det, vi är bara bortskämda med att ha det hyfsat stort. På lördag händer det! Jag ska få se rodel live! Äntligen! (för drygt 2 år sedan viste jag knappt vad rodel var…) Funderar själv på att börja med skeleton… någon som hänger på?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hyfsat stort? *sätter mig ner* Uhm, oj. Ni skulle typ behöva min lägenhet. Så att ni fick bre ut er lite lagom.

Och tusen tack för ljuslyktor och kommande chokladkaka!! *kramar*

Anonym sa...

Svart ljusstake från Indiska, e den bortlokaliserad? E d typ svart smide? I så fall kan ni väl ta m den till Stockholm eller dumpa den i byn till mig! ;)
Kul me rodel! Väntar mig en utförlig beskrivning så jag får veta exakt hur det går till! D kommer att å att bo på 45 kvm, mindre möbler bara så har ni rum! :) Vart i Sthlm undrar en förnärvarande icke sthlms bo? kramar