torsdag, oktober 15, 2009

Höstlycka

Tiden går fort, helt plötsligt ligger dom underbart gula löven där på marken och ruttnar, det är sådär härligt kallt på morgonen, mörkret kommer tidigt på kvällen så man kan pimpa huset med värmeljus som sprider en värmande och avslappnande känsla… Det är inte så pjokit ändå med höst, jag kan faktiskt tänka mig att ha höst året om.


Nu ligger jag här och är lite småsjuk, inte jättesjuk men ändå för sjuk för att kunna jobba. Det innebär att det är mycket jag hinner fundera över. Stora saker som vad är lycka, mindre viktiga saker som var min motivation till träning är. (ja att jag är sjuk nu innebär att motivationen och hälsan mår bäst av att jag är hemma) Jag tar mig iväg och jag genomför mina pass men känner ingen lycka. Självklart funderar jag då på detta när jag ligger här.
Och inte går jag ner i vikt heller… så jag har mina funderingar på att äta upp mig till en sån där jättekvinna som man kan se i amerikanska viktprogram…

Frågan är nu vad är då lycka i detta sammanhang?

1 kommentar:

Karin sa...

1. Ljusen gör värkligen underverk, ja blir lycklig varje gång jag kommer hem till er... men nu va de alldeles för länge sedan de hände :(
2. Du vackra kvinna behöver inte gå ner ett endaste gram, ja älskar dig som du är!

3. Micke brukar säga till mig att när träningen är som tråkigast och tuffast skall man kämpa endå mer!! Kanske nått att tänka på, eller så lägger du bara ner å tar upp de igen när motivationen kommer tillbaka!

Nästa vecka måste vi börja gå ut me djuret igen! Ja saknar de så mycke!