tisdag, september 01, 2009

Hata SL

Jag brukar försöka att inte vara den som klagar iaf inte allt för mycket och helst inte om småsaker. Nu har jag dock kommit till den punkt då jag har fått nog och det gäller SL, det tog tre år men nu kokar jag nästan inombords. Det har alltid varit relativt fullt på bussarna in till slussen men det senaste halvåret har inflyttningen gjort sitt och förhoppningsvis även miljömedvetenheten. Det har alltså blivit knökfullt på bussarna. Det började lite smått i våras med att SL satte in extrabussar vid behov och hade man en väldig tur så kom man på en sådan. Inför hösten nu hade det utlovats bussar var 5 min under högtrafik – underbart! Men vad händer jo inte ett jota, istället har det blivit mer regel än undantag att det dyker upp en mer än överfull buss var 20 min…
Förstår ni varför jag klagar???

Inga kommentarer: