tisdag, augusti 28, 2007

Suckulenter




Mannen och jag kan definitivt inte klaga på att barnen inte hjälper till här hemma, frågan är bara huruvida hjälpen hjälper till eller bara sinkar de dagliga rutinerna. Nåja.. de är härliga att se.

Igår fick vi för oss att gå in i den stora blom/trädgårdsbutiken som ser ut som att växthus. Där inne var det halva priset på gröna växter, perfekt grönt är alltid trevligt. Där till hittade jag små Suckulenter att sätta i en liten båt som står väldigt bra i det lilla fönstret i trappan. Nu är jag inte den personen som har gröna fingrar när det gäller blommor, vilket gjorde att jag frågade hur man skulle sköta de små liven… Jobbar man vid en blom å trädgårdsaffär tar jag för givet att man iaf vet vad det är för blommor som finns till salu och hur de ska skötas (om inte annat lär det väl komma upp på datorn i kassan) Svaret jag fick – Öhh.. jag vet inte riktigt … Men det är inte halva priset på dem… Suck, jag säger bara suck! Men hur som så blev jag nöjd med resultatet!





Inga kommentarer: