måndag, augusti 27, 2007

Beslutsångest

Då så har det varit helg än en gång. Denna helg tillbringade vi hos mina föräldrar, vilket innebär att vi (C och jag) får sova ut, JIPPI! Visserligen har vi två helt underbara barn som sover otroligt bra om nätterna och mornarna. Dock inte till 10.00 som man skulle önska ibland och då är en utflykt till min barndoms ”stad” ett mycket bra alternativ. Mormor och morfar blir glada att få träffa och umgås med barnbarnen och vi får som sagt sova.
Fast för min del slutade vistelsen med illamående och migrän så det var osäkert om vi skulle kunna åka hem igår (söndag) men tillsist bestämde vi oss för att jag mådde ok för att åka bil i 2,5 timme. Det gick jättebra de första två timmarna, men den sista halvtimmen var en toalett något som önskades innerligt… men det hela gick bra och idag vaknade jag oförskämt pigg och alert med en massa idéer på vad jag ska göra. Baka, städa, handla, gå långpromenad med hundarna. (Ja just det hundarna i plural, idag är det min tur att vara hundvakt till grannens lilla sötnos så det är fullt ös här just nu är vår Neo och Selma som hon heter grannhunden, håller på att brottas.) Självklart så ska jag även vara mamma och aktivera mina barn men de brukar vara urnöjda med att få vara med, titta i minstingens fall samt aktiveras i sysslorna för den äldre.

För tillfället har jag även en aningens beslutsångest, jag är så sugen på att läsa en kurs vid Södertörns högskola som heter Politisk Islam. Det ska finnas platser kvar, problemet är att jag är så osäker på om jag kommer att fullfölja den och om jag hinner med… visserligen är den på halvtid och kvällstid så på det viset är det inga problem men man ska ta sig dit (Flemingsberg) Och tänk om det är urtrista studiekamrater (jag vill ju läsa med det underbara gänget från Falun) Nåja jag har för tillfället 24 timmar på mig att bestämma mig. Eller så ska jag vänta till i november för då börjar en ännu intressantare kurs – Religion, terrorism och politik..

Närmast på programmet här hemma står en liten rust och byte av sovrum. Barnen ska få gemensamt rum, vilket innebär att mannen och jag tar det lite mindre rummet som just nu fungerar som sovrum åt dottern. Dock behövs det bytas tapeter och läggas in ett nytt golv. Det är nämligen ett zoo som motiv där just nu och det känns inte riktigt som om det skulle vara det perfekta motivet för mannens och mitt sovrum… Så nu ska vi införskaffa tapeter åt det mer mörkgröna hållet och ett klickgolv för en rejäl uppryckning till sovrum.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Oj oj vilken energi du har, med hundar och ungar och renovering och studier.. PHU! känns som rena semestern vara heltidsarbetande med bara en tvååring.. ;-)! Roligt att du börjat blogga igen, lovar att titta in titt som tätt! (Perfekt över en kopp kaffe när man behöver paus på jobbet!)

Anonym sa...

Hej
Kul att höra från dig. Jag går numera också arbetslös, hoppas på jobb snart. Annars rullar allt på med fru och barn och sånt.
Ha det bra

Anonym sa...

POLITISK ISLAM! RELIGION, TERRORISM OCH POLITIK! Smaka på orden. Nu snackar vi kurser med rent orgastiska njutningsteman. Lägg till "..och jäkelskap" så kan man tro att det är en buskisrevy med Stefan & Christer. Det är klart att du ska roa dig Lotta. Kul att du smörar för "det underbara gänget från Falun". Med smör kommer man långt.

Sköt sig nu fint!
Kramar från Krylbo

K sa...

Bra vännen! Nu kan jag hålla koll på dig! Du, Södertörn är inte såå illa har spenderat 3,5 år där så... men det kanske inte så bra som ditt Falun, vad vet jag...

Nu väntar jag bara på att du ska skaffa ett picasa webalbum oxå så jag kan spana in underbarnens utveckling! ;)

Många kramar från bloggkompisen i spanien!