torsdag, augusti 30, 2007

En dag som alla andra...


Idag slog tristessen till på allvar och jag passade på och sova på förmiddagen när den lille sonen sov i 2,5 timme… och vaknade och var förkyld, inte bra!
Igår kväll tog jag tillfälle och kolla in det som tydligen ska vara det senaste och hippaste på ”nätet” Facebook. Inte vet jag men antagligen hade jag inte tid eller tålamod för att sätta mig in i denna värld för att förstå vad som är så ”stort” men nya försök kommer att ske. Hur som så hittade jag en rolig länk där, -vilken historisk personlighet är du? följ den och du kommer att förvånas – själv är jag Jesus! Min man är Hitler…. (tur att jag är Jesus)

För er som funderar över om jag har börjat plugga, är svaret nej. Inte än i alla fall, vem vet än är det inte försent att börja med kursen som drar igång i November, -religion, politik och terrorism (och jävelskap som den vitsige kommenterade…)
Till dess får jag nöja mig med att ”tjuvläsa” av polisskolans litteratur. Det som ligger vid min säng nu är Christian Catomeris, Det ohyggliga arvet – Sverige och främlingen genom tiderna och jag som trodde jag var ganska så fördomsfri, men efter att ha läst denna bok inser jag att vissa saker bara har ”matas” in som en ”sanning” utan att jag har reflekterat över det, skrämmande!

2 kommentarer:

Maria sa...

På tiden att du dök upp här igen. Fast jag var sen att upptäcka det eftersom ditt mail hamnat i spam-korgen. Nu lägger jag till dig i rss-läsaren så missar jag ingenting i fortsättningen.

*kram*

Anonym sa...

Gjorde testet, jag blev Mahatma Ghandi?? Kram Jenny