lördag, juli 25, 2009

I-landsproblem

Det är inte lätt att ha blivit kapitalist och inte riktigt veta vad man ska göra med pengarna. Kanske jag tar i, helt plötsligt så finns det pengar att köpa onödiga prylar och kläder med, för att inte tala om skor! Jag kan säga att jag intensivt har gått in för att byta ut mitt skosortiment, ett par urhärliga gladiatorsandaler, Mc kängor, klackade med vristrem, det är bara inköpen denna månad. Nu står nya gympadojor på tur samt tofflor… För att inte tala om de kläder som jag har inhandlat… ojoj jag mår dåligt när jag tänker på de pengar jag spenderat och sätter det i det perspektivet att summan det handlar om är mer än det jag fick i månaden för ungefär ett år sedan.

Sen att det nu fortfarande finns pengar att inhandla ex möbler. Problemet nu är att hitta ett tillfälle till att göra inköpen…

Ytterligare ett problem har dykt upp, barnen börjar bli bortskämda, det är lätt att ge dom det dom önskar sig på direkten.

Nu snackar vi i-landsproblem…

Inga kommentarer: