måndag, september 10, 2007

Odjur

Djuret (sprättern) är utvisat! Igår, söndag, var han i totalt lomhörd och så olydig och envis som bara en sprätter kan vara. Det började med att han snodde dotterns glasstrut, visserligen hade hon retat honom innan med den, men glufs sa det och struten var borta. Tur att hon har världens snällaste pappa så hon fick hans glass istället.
Sedan tillagades det köttfärslimpa (husmor har slagit till) här i hemmet… Jag hade sällskap hela tiden av sprätten och han bara väntade på att jag skulle ge mig ut från köket men tji fick han – En regel i familjen - man lämnar inte mat som ska ätas av familjen ensam med den killen.
Vi mumsade i oss maten, plockar undan, diskar osv. Långpannan är lite bränd så den får stå i vatten med diskmedel… slask slask låter det inifrån köket och där står sprätten och slickar i diskmedelsvattnet… (suck) Dags för kvällsprommis med lilla söta grannvovven, eftersom att han kan lyssna (något så när) fick han springa lös. Vovvarna hoppade och studsade och hade så trevligt så, till sprätten får tag på något som han vägra släppa, han vägrar komma på inkallning, tillsist får jag tag på honom men han vägrar släppa sin erövring. Det slutar med att vi är två personer (och en som står och kollar på) som försöker få ut detta äckliga slemmiga gojs. Vi försöker båda få upp käkarna tillsammans icke, J lyfter honom i bakbenen och jag försöker bända upp käkarna, icke. Nu passar den fjanten på att morra, dags att visa vem som bestämmer, ner med honom på marken och ut med skiten och det lyckades… vad det var han hade fått tag på? Det vill vi inte veta och inte vet vi det heller, vi intalar oss att det var ett gammalt ben. Gissa vad han gjorde sen när han kom in? Jo upp på diskbänken och slicka i sig lite diskmedelsvatten… Så sen dess har han varit lite i onåd djuret.

Jag har fått en ny favorit serie, Heroes – helt ok i brist på Lost som jag tydligen får vänta på i evigheter innan det börjar igen. Heroes har det, jag vet inte vad, det är väl det där udda som jag gillar och att det inte är så värst logiskt och att serien kan hoppa lite hit och dit i tiden man vet/anar vad som ska hända på ett ungefär… Så äntligen har jag något att titta på när barnen har lagt sig iaf på onsdagarna…

Inga kommentarer: