fredag, mars 31, 2006

Nattliga äventyr....


Vilken natt, har inte sovit en blund. Detta beror på flera orsaker, ryggont, funderingar inför dagens flytt, samt att E fick feber av gårdagens vaccination så hon har varit jätteorolig och snurrat runt och varit ledsen med jämna mellanrum, plus att sprätten har valt att flytta in i sovrummet och sängen för sin nattsömn.. Men i skrivande stund (08.00) är jag ovanligt pigg, jag ska snart gå och väcka mina älsklingar men kände för att delge mig av de senaste händelserna.

Gårdagen gick som sagt åt till vaccination av E och allmän ”besiktning” på BVC och allt var som det skulle med den lilla ettåringen. Sedan gick E och jag och tog en fika med M och fick tillbaka några böcker som hon lånat. Sedan gick vi hem, E åt lite och somnade, liksom jag, vilket kanske inte var så bra eftersom det fanns en hel del att göra inför dagens flytt.. men, men. Vid uppvaknandet var det läge för mat det blev att beställa från den grekiska restaurangen! Efter det var sprätten och jag på avskedspromenad med pudeln och dennes matte, lite sorgligt, vi kommer att sakna dem både sprätten och jag. När vi kom hem så nattade jag E för att sedan ta tag i flyttpackandet.. vi midnatt kändes det som att det var dags för sömn, så vi gick och la oss. Men jag kunde definitivt inte somna. Satte mig vid datorn och som tur var fanns K där vilket innebar att det blev en härligt lång stunds chattande. Jag vill så gärna åka och hälsa på henne där borta i utlandet.. men pengarna räcker ungefär till en bussbiljett in till stan här.. när K`s stora kärlek kom hem från sitt arbete vi halv fyra gjorde jag ett nytt försök att sova, men icke. Hämtade mobilen och lyssnade på radio en stund men kom inte till ro då heller så jag valde att gå upp och sätta mig framför denna apparat igen. Denna gång laddade jag över lite kort för beställning. Det blev nämligen några riktigt härliga när bilder vi var hos gammelmorfar härom dagen som jag vill att han ska få så fort som möjligt. När detta var klart och jag läst lite tidningar så började jag med detta lilla inlägg. Tänk vad mycket tid jag kommer att få när jag inte har tillgång till bredband.. så jag har nu ägnat de senaste timmarna till att utnyttja möjligheten medan den finns..

Vem vet när jag återkommer nästa gång, men jag lovar att göra det så fort jag har möjlighet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill oxå att du ska komma å hälsa på!!! Det var länge sen vi snacka/chattade så länge! :) Saknar dig och familjen! Ta hand om er i storstan o hälsa från mig! Stora soliga o varma kramar K. ;)